torsdag den 6. oktober 2011

Ejendomsmæglere - sælgere eller hjælpere?

Ejendomsmæglere kan være til utrolig stor hjælp - men pas på...

Jeg har prøvet at undersøge nettet lidt efter feedback omkring ejendomsmæglere inden jeg selv kaster mig ud i at få hjælp fra en af slagsen. Det har jeg gjort for at blive lidt bedre klædt på når jeg selv skal ud og finde min drømmebolig.

Min forudantagelse har været at ejendomsmæglere skal ses lidt ligesom bankrådgivere - som sælgere. De handler ikke i egen interesse for køber og derfor skal man være ekstremt varsom med at stole på dem.

Selvom godt salg fokuserer sig omkring kundens behov og ikke omkring sælgers behov så fremgår det blandt andet af dette forumindlæg at ejendomshandlere godt kan handle ud fra egen interesse og forsøge at presse køber og sælger til at indgå handler.

http://www.boligdebatten.dk/generelt/8226-aghhh-ejendomsmaeglere.html

Alligevel kan det være en stor hjælp at få en ejendomsmægler til at være med på både købs og salgssiden for at sikre den fornødne ekspertise og rådgivning så man ikke bliver snydt på den ene eller anden måde.

Skal du have solgt huset eller lejligheden er det nemt for enhver ejendomsmægler at fremlægge den højeste pris for at få dig som kunde. Man skal dog også have en vis potion realisme med sig når man vil sælge og der skal man ikke lade sig forføre af ejendomsmæglere.

Jeg har derfor besluttet at jeg vil finde den helt rigtige ejendomsmægler - eksempelvis en fra en af kæderne som EDC eller lignende og så holde et møde for at prøve vedkomne af.

Man skal være påpasselig, men alligevel tror jeg at en ejendomsmægler kan hjælpe mig med dels at afdække mine behov og dels at være med til at finde det helt rigtige sted til mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar